گروگانگیری، الگوی اسراییلی تروریست ها در سوریه
نوشته شده توسط : xmovies

آشوب طلبان سوری با هدف ایجاد فرصت در جهت اثبات ادعای دخالت ایران در سوریه، روز 29 آذر ماه (20 دسامبر 2011) پنج مهندس ایرانی شاغل در نیروگاه «جندر» را ربودند. تنها به فاصله چند ساعت، فیلمی از افراد ربوده شده در سایت ها و پایگاه های اینترنتی عربی زبان منتشر شد. 'سپاه فاروق' كه وابسته به گروهك موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' است، مسوولیت این آدم ربایی را به عهده گرفت، 8 بهمن یعنی بعد از گذشت بیش از یك ماه از آن ماجراجویی و پس از ربوده شدن 11‏ زائر ایرانی در سوریه، دومین ویدیو از 5 ایرانی ربوده شده منتشر شد.

در این گزارش تصویری كه پیشتر از سوی رسانه ها و سایت های عربی مورد استقبال واقع شده افراد ربوده شده با محاسن بلند و لباس های مشكی و در كنار یك قبضه سلاح! نشان داده شده اند. یكی از این افراد كه به عنوان سرپرست و سخنگوی این گروه معرفی شده است، با در دست داشتن 'كارت پایان خدمت سربازی'! كه البته ساعاتی بعد به 'كارت عضویت سپاه پاسداران'! تغییر داده شد، اعتراف می كند كه از سوی ایران و برای همكاری با نیروهای امنیتی سوریه به این كشور وارد شده است.

نكته جلب توجه این است كه این ربایندگان و رسانه های وابسته به آنها مصرانه و برای موجه نشان دادن اقدام غیرانسانی خود تلاش می كنند هویت و شغل این شهروندان عادی را پنهان نمایند. در حالی كه رسانه های مستقل بارها اذعان كرده اند كه این پنج نفر همان پنج مهندس ایرانی هستند كه از یك ماه پیش ربوده شده اند و همچنین تاكید می كنند كه سازمان جاسوسی فرانسه در این آدم ربایی نقش داشته است.

روزنامه دیلی استار روز گذشته از بیروت به نقل از شبكه تلویزیونی انگلیسی زبان 'پرس تی وی' گزارش داد كه 5 تبعه ایرانی كه ماه دسامبر (آذر ماه) در سوریه ربوده شدند، به شمال لبنان انتقال یافته اند.

این روزنامه در این گزارش آورد: شبكه تلویزیونی 'پرس تی وی' این خبر را از یك منبع در شمال لبنان نقل كرد و منبع مزبور را یك شخصیت قبیله ای در شمال این كشور خواند كه خواسته است نامش فاش نشود.

شبكه تلویزیونی پرس تی وی 21 دسامبر(30 آذر) گزارش داد كه 5 تكنیسین ایرانی مشغول به كار در سوریه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر حمص ربوده شده اند.

به گزارش پرس تی وی، دو ایرانی دیگر كه تلاش می كردند به اطلاعاتی مربوط به افراد گم شده دست یابند، ربوده شدند. مكان تقریبی نگهداری این افراد همچنان نامعلوم است.

در اوایل ژانویه (اواسط دی ماه) یك گروه مخالف سوری كه قبلا ناشناخته بود، مسوولیت ربودن شهروندان ایرانی را برعهده گرفت و به ایران و حزب الله درخصوص عواقب حمایت از دمشق هشدار داد!

بی پایه بودن ادعاها و اسناد منتشره در این سناریو به قدری واضح و محسوس است كه با نگاهی گذرا و توجه به تنها عناصر ظاهری، می توان به ضد و نقیض بودن آن و اجباری بودن اعتراف ها پی برد.

اطلاق عناوین عجیب و مضحك برای معرفی این افراد مانند 'تك تیراندازان ایرانی' و یا 'نیروهای تحت فرماندهی مركز اطلاعات هوایی حمص'، وجود یك قبضه اسلحه در كنار دستگیر شدگان! ظاهر و لباس های این افراد و ارایه كارت شناسایی آن ها(با این توضیح كه هیچ گاه نیروهای امنیتی برای ماموریت های خود كارت شناسایی دال بر امنیتی بودن خود و ماموریتشان به همراه ندارند) دال بر شتابزدگی و ناشیانه بودن سناریوی رسانه های به اصطلاح حرفه ای چون الجزیره و العربیه است.

پس از اندك زمانی نیت گروهك تروریست سوری كه باعث مرگ چندهزار نفر از شهروندان این كشور شده است معلوم شد و آنها همراه با شبكه رسانه ای وابسته غربی و عربی، هدف خود از این ربودن شهروندان عادی را علنی می كنند.

روزنامه عربستانی الحیات طرح را افشا كرده و می نویسد كه 'شورای ملی سوریه' از تركیه و قطر خواسته است كه مذاكرات با ایران را برای آزادی ایرانی های دستگیر شده در مقابل آزادسازی چند تن از معارضان سوری از جمله 'حسین هرموش' برعهده بگیرد.

پایگاه اینترنتی العربیه نیز در روز 9 بهمن نوشت: درحالی كه تهران نظامی بودن آنان را رد می كند، ارتش آزاد سوریه خواستار مبادله دستگیر شدگان ایرانی با سرهنگ دوم 'حسین هرموش' شد.

به ادعای العربیه یكی از مخالفان سوری از شهر حمص بدون اینكه نام خود را ذكر كند با تاكید بر اعترافات ایرانیان دستگیر شده به همكاری با نیروهای امنیتی سوریه اعلام كرد، ارتش آزاد سوریه حاضر است 7 دستگیر شده ایرانی را با حسین هرموش مبادله كند.

سفارت ایران ضمن نفی اعترافات ویدیوی دستگیرشدگان مبنی بر همكاری با نیروهای سوریه در سركوب معترضان این كشور خواستار آزادی فوری آنان شده است.

ربودن شهروندان عادی و استفاده از آنها روش عادی و مرسوم رژیم صهیونیستی است و مشابهت تاكتیك گروهك تروریستی فعال درسوریه با تاكتیك های رژیم صهیونسیتی نشان می دهد كه دلایل زیادی برای اثبات فرضیه ارتباط تشكیلاتی آنها با رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

پژوهش**9026**9123





:: برچسب‌ها: روز , شهری , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ارنیکا در تاریخ : 1390/11/11/2 - - گفته است :
فقط بیا


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: